tisdag 1 mars 2011

Snart smäller det...

På lördag startar min yogautbildning. Fyra veckor i värmen med fördjupning i den underbara yogavärlden, det känns lyxigt - men också som en utmaning. Jag åker med familjen och vet att jag inte kommer hinna umgås med dem så mycket och är lite orolig att jag ska få dåligt samvete över det. Men förutsättningarna har vi ju vetat hela tiden så det får bli som det blir.

Vi kommer börja kl 7 varje morgon med pranayama och meditation, sedan Mysore practice och när vi är klara med det är klockan ungefär 10. Då serveras en brunch-buffé och vi har sen ledig tid till 12.30. Då börjar eftermiddagens lektioner med anatomi, filosofi, pedagogik, teknik etc och de håller på till 18.00. Efter det är det matdags igen - stor middagsbuffé. Och på kvällen lite satsang eller filmvisning. Sen gissar jag att man sover gott på söta örat innan det börjar om igen dagen efter. Lördagar är lediga och söndagar lite kortare dagar. Så kommer schemat se ut.

Vi är redan på plats i Thailand så värmen har jag vant mig vid. Däremot har jag ätit lite fler glassar än vad som kanske är lämpligt de senaste veckorna så jag har några helt onödiga extrakilon att släpa runt på. Det innebär att det nu är färdigfestat för den här resan. I morgon blir det "detoxdag" - en tvåtimmars massage på morgonen och så frukt, grönsaker och vatten på det är receptet. Känns som ett nödvändigt beslut efter kvällens brakmiddag!

Här är klockan redan halv tio på kvällen och det är dags att koja. God natt!

1 kommentar:

  1. Hej!! vart undervisar du?? Nyfiken då jag bor i Norrköping. Allt gott! Marie

    SvaraRadera