onsdag 5 januari 2011

Ditt och datt

Terminspremiär för två av mina grupper i går kväll. Åtta elever i den ledda klassen och tolv i Mysore-gruppen. Bra statistik med tanke på väglaget, det värmer. Själv var jag hos en osteopat igår och blev lite justerad i skulder- och axelpartiet. Det känns skönt efteråt även om jag knakar mer än vanligt i bröstkorg och nacken. Han fick förmodligen bort lite låsningar. Nu har jag yogauppehåll några dagar för att inte störa effekten av behandlingen.

Jag och en av mina fina grannar körde igång söndagsyogan igen i söndags, första gången på det nya året. Det kändes skönt att få lite sällskap på mattan även om det var en aning tungt eftersom vi tidigare på dagen varit och fikat hos nämnda granne... Nåja, det var det verkligen värt!

Jag börjar bli något stressad över mina läsuppgifter som går långsammare än jag tänkt mig. Speciellt "Autobiography of a yogi" har en tendens att bli liggande på sängbordet... Men jag vet hur jag är, jobbar bäst under press så snart kommer det gå med en farlig fart! Det är något att jobba vidare på - att kunna sprida ut sina arbetsuppgifter under en längre tid för att slippa jobba dag och natt den sista tiden...

Därmed lämnar jag datorn och går raka spåret upp till mina böcker. Basta!

1 kommentar:

  1. HEJ!
    Vilken fullträff att vara här inne och läsa. Kände igen mig själv i mkt! Bo på landet med barn och pussla ihop yogandet en svår men spännande och helt underbar situation!
    En ära att se att du redan hittat till min blogg (yogachic), ska "adda" dig till min lista!
    KRAM Sandra
    Love&Light

    SvaraRadera