torsdag 29 oktober 2009

Onsdag och torsdag

Onsdag 28/10
Gårdagen gick fasligt fort. Arbete och sedan fix i vår bod som vi håller på att isolera för att få ett extra utrymme till snickeri och igår var det målning som stod på schemat. Skönt att få lite gjort, nu är hela rummet färdigmålat! Ingen yoga mer än lite yinyogapositioner och en solhälsning A. Totalt kanske 10 minuter, men skönt ändå.

Torsdag 29/10
Idag har jag haft två klasser på gymmet. Poweryoga medel på lunchen och sedan Poweryoga fortsättning på eftermiddagen. Mellan passen var shalan ledig och jag passade på att göra min egen practice. 15 min pranayama och sedan 5 solhälsning A, 3 solhälsning B och sekvensen fram till Purvottanasana. Inga drop-backs idag, men ett långt huvudstående och en så avspänd Savasana att jag somnade till! Skönt. Passet efter blev dessutom väldigt lyckat med kraftfull andning och skön energi i rummet. Jag tror att jag undervisar bättre när jag är ny-yogad, jag har det liksom mer i kroppen då och det tror jag märks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar