fredag 30 oktober 2009

Fredag 30/10

Idag har yogan inskränkt sig till 5 solhälsning A och 15 andetag i Padmasana på morgonen. Sen lite odefinierat yinyoga-inspirerat sprattel framför TV:n, inte så yogiskt kanske men ibland har jag ett behov i kroppen av att sträcka på mig. Jag känner mig som ett barn med växtvärk och varken kan eller vill sitta stilla.

Något jag har kommit på den senaste tiden är också att jag omedvetet gärna sätter mig på golvet istället för i soffan eller på en stol. Man blir så begränsad i en möbel, det finns liksom bara ett par OK sätt att sitta på men på golvet finns en annan frihet och dessutom känner man sin kropp på ett annat sätt på ett hårt underlag än ett mjukt. Och det är när man kommer ner på golvet som man upptäcker sina stelheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar