tisdag 27 oktober 2009

Träningsdagbok

Nu tänkte jag försöka skaka liv i min sömniga blogg genom att börja använda den som träningsdagbok. Jag märker att jag själv med stort intresse följer andra bloggares yogarutiner och känner att det kanske är dags att själv dokumentera min egen träning. Om inte annat så blir det något för mig själv att senare gå tillbaka till och reflektera över. Så, v 44 har börjat så här:

Måndag 26/10
Mysoreträning på shalan, hela första serien. Kände av min axel i de första 6-7 solhälsningarna så jag tog det lite försiktigt och gjorde bara varannan vinyasa i de sittande. Andningen helt ok, däremot har jag märkt att så fort förkylningstiderna börjar så blir lite slemmig i halsen och det är ibland svårt att andas förbi. Kurmasana och Supta Kurmasana kändes över förväntan bra då det är ganska länge sen jag blev justerad i de rörelserna. Jag tycker fortfarande att det är svårt att nå ett djup där under egen träning.

Huvudstående fungerar bättre och bättre, även om 90-graders momentet inte funkade så bra just igår. Drop-backs gör jag mot vägg och det känns också som att det går framåt, jag landar längre ner på väggen och behöver inte så mycket stöd för att komma upp igen. Blev galet skönt justerad i efterföljande Paschimottanasana, kändes som om ryggen blev en halvmeter längre...

Tisdag 27/10
Hade mina två egna grupper nu ikväll, först nybörjare och sedan min Mysore-grupp. Jag är så glad för mina elever, jag lär mig massor och jag ser hur de utvecklas - det är så sporrande, inte minst för min egen träning. Efter hemkomst blev det 5 Surya Namaskara A och 2 B, Padmasana 15 andetag och en kort Savasana. Skönt att det blir någon träning istället för ingen alls!

God natt!

2 kommentarer:

  1. Fortsätt skriv! har kikat in här med jämna mellanrum och hoppats på inlägg! :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra mitt bästa! Jag läser din blogg med stort intresse och är imponerad av att du är så flitig med inlägg. Det är både roligt och inspirerande att läsa det du skriver :)

    SvaraRadera