söndag 1 februari 2009

En något nedstämt första inlägg

Jag hälsar dig hjärtligt välkommen till min blogg och kastar mig rakt in i verkligheten utan vidare krusiduller.

Den här dagen har bjudit på både stort och smått. Jag fick i förmiddags veta att en god vän till min pappa gått bort efter en lång tid i sjuksängen. Det känns kluvet - jag har själv inte träffat honom på länge, men det är min fars bästa vän och han var gudfar åt min lillebror. Han själv har det nog mycket bättre nu. Så många år av sjukdom, ibland bättre men på slutet bara sämre. Slangar och sjukhusvistelser. Oro, smärta och ledsenhet. Jag kan bara tro att det är bättre nu. Hur det är för hans fru och son kan jag däremot inte föreställa mig.

Det som får räknas till det lilla är väl att dotterns vattkoppor börjar avta och att sonen idag har fått sina första prickar. Ytterligare en vecka hemma från dagis alltså, men en dag som denna känns det faktiskt bara mysigt. Att få ha dem nära.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar