måndag 2 februari 2009

Söndagsyoga

Körde ett skönt pass ashtanga igår kväll med mina två grannar. Jag har tidigare haft känslan att jag inte vill köra flera dagar i rad, men nu har jag kommit på att det är precis det jag ska göra. Kroppen är fortfarande ganska utstretchad och sinnet är inställd på arbete. Därför känns det skönt att jag ska köra ikväll igen.

När jag läser det jag skriver här så blir jag lite förbluffad över att jag - som aldrig varit speciellt förtjust i att bli svettig - har fastnat så totalt för den här väldigt fysiska formen av yoga. Men det är faktiskt lite häftigt att se hur både kroppen ändrar sig och hur tanken långsamt förändras. Jag känner mig helt enkelt lite vackrare på både in- och utsidan och även lite lugnare och klokare. Känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar