torsdag 29 juli 2010

Ashtanga vinyasa

Yogan blir mer än dubbelt så bra om den delas. Förslagsvis med en god vän. Har du ingen god vän som tränar yoga så är mitt förslag att du helt enkelt lär upp ett lämpligt prospect så har du försäkrat dig om trevligt träningssällskap i framtiden :-) Så gjorde jag i alla fall. Mina två grannar är bästa knepet att ta till när motivationen tryter. Allt går mycket lättare med dubbel andning och dubbel värme. Tack kära P, vi ses snart igen.

Vi körde i alla fall igenom nästa hela första serien igår kväll i en varm, lätt regnfuktig glasveranda när barnen lagt sig. Idag har jag belönats med en träningsvärk from hell, så nu är det dags att skutta upp på mattan igen och ta bort den värsta stelheten. Än funkar utmaningen med Yoga Varje Dag I Fyra Veckor, det har snart gått halva tiden och det känns fortfarande superbra.

Tack för idag och god natt.

2 kommentarer:

  1. Härlig yogasommar! Otroligt tacksamt att en enkel utmaning kan göra så stor skillnad. Har yogat tillsammans med vänner någon enstaka gång, men skulle absolut vilja göra det oftare - dags att kavla upp ärmarna på den fronten!

    SvaraRadera
  2. Kul att du skrivit nåra inlägg på bloggen. Du inspirerar mig!! Kanske ses vi i Sthlm 14-18 aug?
    Kram
    Helén vås

    SvaraRadera