tisdag 20 juli 2010

Yogautmaning

Tack Nina för inbjudan till FB-evenemanget "Yoga varje dag i fyra veckor". Precis vad jag behöver just nu - en mild puff i bakändan för att få lite struktur i semestertillvaron igen. Jag såg inbjudan sent i går kväll och rullade raskt ut mattan för 30 minuters solhälsningar, några stående och lite höftöppnare. Sov som en stock efter det.

Ikväll skönt ashtanga-pass med grannen i vår underbara glasveranda med solnedgången i fonden. Hela serien minus vissa vinyasa, har helt enkelt låtit yogan bli för sporadiskt så jag orkade inte riktigt. Nöjd med att jag nu kan lyssna på kroppen och inte känna mig frustrerad över att jag inte är där jag var för några veckor sedan. All yoga är bra yoga om man bara låter den vara det den är för dagen. Låter lättare än det är.

Nu ska jag pussa på mina ljuvliga, sovande, småsvettiga änglar en trappa upp och sedan själv krypa till kojs. Ser redan fram emot att kliva upp på mattan i morgon. Det får nog bli ett mjukpass direkt i morgon bitti för att mota träningsvärken så gott det går :-) Tack och god natt.

1 kommentar:

  1. En av de bättre utmaningarna, eller hur?! Kände direkt att dethär kommer hjälpa mej ur min något slumrande yoga. Få in vardagsrutin igen och småningom lämna semesterlunken - fast lite till vill jag nog vara kvar där :) Ta hand om dej!

    SvaraRadera