torsdag 5 mars 2009

Grannsämja

Åhh, vad jag är glad över mina två grannar! Jag började introducera yoga för dom för ett och ett halvt år sen och nu kan vi köra 5 + 5 solhälsningar, alla stående och alla sittande fram till Navasana utan prat eller stopp. Det är så härlig att ha sällskap när man yogar, det blir en helt annan känsla när man är tre som andas jämfört med när man är själv.

Jag är skönt genomyogad i hela kroppen och är nöjd med passet. Jag tycker att jag orkade bättre än i måndags och Sirsasana gick helt utan problem idag. Jag har haft svårt att hitta balansen och kännt en oro att trilla bakåt men det har släppt helt nu. Känns skönt att kunna koncentrera sig helt på andningen istället för balansen.

Efter en kopp te och en smörgås så är det nu dags för sängen - God Natt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Välkommen som yogabloggare. Hittade dig i solhälsningars blogg, jag ska också läsa här.
    Vad roligt att du som jag också gör just ashtangayoga.
    Hur länge har du hållt på?

    SvaraRadera
  2. Genomyogad kropp är något av det skönaste som finns! En sådan kropp är fylld av energi och glädje!
    Namaste

    SvaraRadera