onsdag 4 mars 2009

Yoga - den optimala vintersysselsättningen

Jag kunde inte åka på min måndagsyoga den här veckan - väglaget var fööör uselt helt enkelt. Man vill liksom inte riskera liv och lem för att träna. Framför allt inte när det går alldeles utmärkt att göra det hemma!

Såna här kvällar är jag väldigt glad att jag hittat yogan istället för att hålla på med orientering, långdistanslöpning eller något liknande. Förr om åren red jag mycket och hade egen häst. Att dressyr är en glamourös sport är en ganska vanlig missuppfattning. Eller så är det jag som missuppfattat ordet glamourös - det kanske betyder att man kliver upp långt före soluppgången för att skotta hästbajs i en timme innan man ska ut och rida i ösregnet för att sedan med andan i halsen kasta sig iväg till jobbet - men jag tror inte det!

Så även om jag ofta längtar efter hästarna så är jag inte dummare än att jag kan se tydliga fördelar med yogan även om jag önskar att det fanns plats i livet för bägge delarna... Jag får jobba på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar