tisdag 17 mars 2009

Skön måndag

Igår hade jag en helt suveränt härlig dag! Först träffade jag en bekant som är meditationslärare och vi satt ner och planerade en yoga- meditationsworkshop. Det blir en halvdag i slutet av april för eleverna i min yogagrupp och det ska bli mycket spännande att se hur det avlöper! En ny spännande inspirerande kontakt har jag i alla fall fått.

Sen var det dags för måndagsyogan igen. Igår gick det fantastiskt bra. Jag har känt mig lite småförkyld av och till ända sen årsskiftet egentligen (nackdelen med att ha barnen på dagis...) och därför har nog yogan också känts lite... hur ska jag säga... matt, kanske. Jag har yogat och det har ibland funkat bra och ibland känts tungt, men igår var det fantastiskt! Jag kände mig stark och fokuserad, orkade ta ut alla rörelser, tyckte att jag fick med låsen större delen av tiden och även andningen kändes stark och jämn. Åhh, vad skönt det var! Jag kom hem svävande en liten bit ovan golvet kändes det som.

Jag längtar tillbaka till min matta... nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar