onsdag 27 januari 2010

Ny inspiration

I måndags var det sedvanlig shala-träning. Jag fick aldrig något riktigt flyt så passet utvecklade sig till att bli lite mer teknikträning än yoga, men det var skönt och ibland tycker jag att man behöver det. Gneta lite mer på ett moment, i det här fallet genomhopp. Med ett halt golv och händerna längst fram på mattkanten så går det galant :-) Men annars så tenderar jag att fastna lite med vänster knä mot vänster arm. Så har det varit länge nu och jag blir prövad i mitt tålamod till och från... Efter måndagsträningen så känner jag i alla fall att det inte är så långt borta och att en hel del faktiskt sitter i huvudet - känns det igen månne?!?

Om två veckor är det WS med Alexander Medin och det ser jag verkligen fram emot. Jag har yogat för honom en gång tidigare så jag har väldigt höga förväntningar på den här helgen och är ganska säker på att få dem både infriade och överträffade. Det är härligt att fylla på med inspiration och nya infallsvinklar, både för sin egen träning men kanske mest för att få en nytändning i lärarrollen. Det var ett tag sen jag var i väg på något liknande så det känns väldigt välkommet nu.

Yogaveckan i övrigt bjöd på nybörjar- och mysore-klasser i går kväll, men ingen egen träning. När jag publicerat det här inlägget ska jag lägga lite mer ved i brasan och sen rulla ut min matta. Och i morgon har jag två klasser på gymmet. Jag gillar mitt liv. Mycket.

1 kommentar: