fredag 15 januari 2010

Underbara vardag

Vad viktigt det är att man har en vardag som man trivs med. Jag tycker det märks extra tydligt när ledigheten blivit lite väl lång och overksam. Det föds liksom en längtan efter fasta tider och efter att få saker gjorda. Nu när vardagen är här så känns det som vanligt lite tungt när klockan ringer, men när barnen är lämnade och arbetsdagen tar vid så känner jag mig energisk och glad. Det känns roligt att sätta tänderna i lite riktigt arbete och det känns också skönt när det blir fredagkväll och man kan se tillbaka på en bra vecka och glädjas åt fritid med familjen. Jag har levt ganska långa perioder utan en egentlig vardagsrutin, lyxigt kan många runt omkring mig tycka, men faktum är att jag trivs mycket bättre nu.

I onsdags kväll var det även hemma-yoga-premiär för i år. Solhälsningar, alla stående och fokus på en lång nedvarvningssekvens. Hamnade i den där sköna mitt-emellan-sömn-och-vakenhet-dvalan i Savasana och låg länge. Stramt och tungt var det emellanåt, men det är ju inte så konstigt och det känns skönt att veta att jag snart är tillbaka där jag var före jul. För när rutinerna kommer tillbaka går det fort att komma tillbaka i yogakroppen också. Namaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar