torsdag 2 december 2010

Förkylt

De senaste dagarna har jag mest snorat och snörvlat. Kallt är det också. -26 grader i går morse, idag "bara" -14 och inne runt 17 grader. Men med dunväst, toppluva, halsduk och fårskinnstofflor går det finfint att hålla värmen och på kvällen när vi eldar får jag skala av lager efter lager vartefter temperaturen stiger upp mot en toppnotering runt 20-gradersstrecket.

Yogan har fått vila de här dagarna, jag har sovit mycket och läst mina läxor istället. Har just läst ut "Science of breath" av Swami Rama m fl. Intressant och tänkvärd, andningen är ju inget man dagligdags ägnar speciellt mycket uppmärksamhet, och ännu mindre om man inte ägnar sig åt yoga. Parallellt läser jag "Yoga Sutras" (Sri Swami Satchidanandas tolkning), några sutror varje kväll och försöker få dem att landa i min egen sanning. Det känns som ett bra sätt att läsa boken på. Att inte sträckläsa utan låta den vara med lite varje dag. Jag tror att den "sätter sig" bättre då.

Nu har jag sköljt näsan med netikannan och ska iväg och ha min nybörjargrupp vilket känns bra, energin man får överstiger energin jag ger med råge. Trots förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar