tisdag 14 december 2010

Upp och ner

Kan Jang, nässköljning och superdrink med Mighty Greens, gurkmeja och linfrön. Nu jädrar ska förkylningen ur kroppen. Basta! Den segar sig kvar och igår fick vi hämta dottern från dagis med 40 graders feber. Efter att ha legat bredvid henne i sängen hela eftermiddagen känner jag idag att min egen förkylning fått ny kraft. Men inte länge till om jag får bestämma, och det får jag faktiskt för det är min kropp!

Nåja, små i-landsbekymmer får man väl kalla förkylningar. När det gäller yogan så är den lite av varannan-dags-karaktär just nu men det räcker. Jag har börjat leka med handstående de senaste dagarna och kan nu faktiskt komma upp i balans en liten stund innan jag börjar svanka för mycket och dunkar i väggen. Men det är roligt att vara kravlös nybörjare i yogan igen. Då känns det inte så djuplodande och pretentiöst utan mer lek med kroppen enbart för att det är skoj och det behöver jag!

Ha en skön dag i kylan!

1 kommentar:

  1. Jamenvisst! Leka yoga är hur roligt och lärorikt som helst! Adventskram!

    SvaraRadera