torsdag 9 december 2010

Yoga joy

Igår blev det yogapremiär efter senaste veckans förkylningsuppehåll. Det blev alla solhälsningar, de stående tom Parsvottanasana och sedan höftöppnarsekvens, sittande nedvarvning och vila. Skönt var det, jag kände mig stark, men inte så uthållig. Blev trött fort.

Idag har jag haft lattjo-lajban-yoga. Blev inspirerad att prova handstående av det här klippet från Yoga Journal. Roligt att börja känna på lite nya rörelser ibland. Kom upp mot väggen och stod en stund, kändes bra och förvånansvärt stadigt, även om jag som sagt är lite harig när det gäller upp-och-ner-vända positioner.

Ikväll har jag mina nybörjare igen, veckorna går så fort så jag hinner knappt med nu känner jag. Nästa vecka har jag de sista klasserna innan jul och då är även den här terminen till ända. Min 6:e termin som yogalärare och den här hösten med 65 engagerade elever i veckan. Det känns stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar