torsdag 5 november 2009

Gymyoga

Två pass på gymmet idag. En timmes lunchyoga, blandad grupp med en del som inte yogat mer än ett par tre gånger och några betydligt mer vana. Fokus på placering av fötter och teknik i rörelser, ganska långsamt tempo för att inte skrämma iväg mina nykomlingar!

Efter det egen träning som idag inskränkte sig till 5 solhälsning A, lite yinyoga, huvudstående, yoga mudra och padmasana. Inspirerad av Nina så började jag idag även leka lite med handstående - gick sådär kan jag säga... :-) Men kul att känna på det lite grann även fast jag aldrig kom upp, men det känns att motståndet sitter i huvudet, fysiskt är det nog inga större problem. Samma som huvudstående alltså... Min kropp verkar ha något emot upp-och-ner-vända positioner. Men som med allt annat i yogan, man ger det tid så kommer det!

På eftermiddagen hade jag en fortsättningsklass med 8 elever som gått för mig ganska många gånger nu, så vi körde på med 5 A, 3 B, alla stående, sittande fram t o m Tiriang Mukhaiekapada Paschimottanasana och en något modifierad avslutning. Vi har ju trots allt bara 75 min på oss så det är svårt att hinna med så mycket mer! Härlig grupp i alla fall och roligt att de tagit mitt pass till sig, vet att de bokar plats så fort det går för att kunna vara med. Vi har bara 8 platser i shalan och de brukar gå åt ganska fort.

I morgon vill jag helst köra igenom hela serien för att sen vila lördag, köra med grannarna på söndag och åka till shalan på måndag. Men vi får väl se hur det går... Adios så länge!

3 kommentarer:

  1. Bor också i Östergötland, yogar i Norrköping, Ashtanga, blir nyfiken på vilket gym du leder yoga på...
    MVH,
    Mi

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ju att vara uppochner, ibland känner jag att det är enda sättet att få rätsida på allting :) Har alltid varit lockad av handstående och imponerat betraktat dem som behärskar det, nu känner jag att det är fullt möjligt - fast ännu är det vingligt och jag vill ha väggen till hands. Men jag är envis, som sjutton!
    Kul om jag inspirerat litegrann ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Mi,
    Skicka mig din mailadress så kan vi prata mer. Jag tror att vi yogar på samma ställe i Nkpg!

    Hälsningar,
    Jessi

    SvaraRadera