söndag 15 november 2009

Yogatorka

I alla fall min egen practice den här veckan. Det har inte blivit mer än min måndagsträning, jag har känt mig lite småförkyld och ur slag. Däremot hade jag både mina två klasser i tisdags, två grupper på gymmet i torsdags och en tretimmars workshop i Ashtanga Vinyasa Yoga på gymmet i lördags. Det var roligt att få fördjupa sig lite i ett ämne som ligger en så nära om hjärtat. En timme historik, filosofi och metodik och sedan två timmar träning. Det var en liten men engagerad grupp och jag tycker att det gick bra. Däremot var jag rätt slut efteråt så resten av helgen har varit mycket lugn... Nu är vi nyss hemkomna efter en härlig spontanmiddag hos en av våra grannar. Egenskjutet vildsvin med klyftpotatis stod på menyn. Det är inte varje dag man äter både närproducerat OCH ekologiskt kött - känns mycket bra!

1 kommentar:

  1. Jag köper numera bara kött från en ekogård, och det smakar så mycket bättre - och känns så mycket bättre! Bonden i fråga möter oss jämt barfota eller med tjocka yllesockor, han är alltid glad och det strålar om honom. Jag är helt fascinerad av just den ekofamiljens leverne. Underbart :)

    SvaraRadera