måndag 2 november 2009

Söndagsyoga

En av mina fina grannar kom över och vi fick en skön yogastund tillsammans. Jag gjorde hela första serien, även om jag hoppar över varannan vinyasa i de sittande för att inte komma för långt efter grannen eftersom hon bara gör fram till Navasana. Jag tycker att det gick bra. Jag hade lite ont i magen (inte så konstigt kanske efter en sån äthelg...) innan vi började, men tyckte att det hade släppt en del efteråt.

I övrigt så tror jag att det håller på att hända något med min kropp. Det känns som att den håller på att öppna upp ett steg till och jag märker det tydligast i vridningarna, t ex Marichyasana C och D. Jag kommer lite djupare och det börjar "streta" på nya ställen i nästan alla sittande. Det är framförallt på baksidan och utsidan av benen som det känns mer nu än tidigare.

Hoppen stretar jag fortfarande med, men jag har fått ett genombrott i bakåthoppen i solhälsningarna! Nu kan jag verkligen lägga vikten i händerna och mer kontrollerat föra benen bakåt. Det känns mycket bra!

Ikväll stundar först en 75-min klass på gymmet där jag ska ha Ashtanga-yoga istället för Poweryoga, mycket skoj! Så stor skillnad mot mina vanliga pass blir det ju inte, men ikväll kan jag plocka in mantran och sanskriträkning - ska bli kul att se hur det landar i gruppen.

Efter det åker jag till shalan för att träna själv och det ser jag verkligen fram emot, det behövs...!

1 kommentar: