tisdag 24 november 2009

Tillbaka på mattan...

...efter nästan två veckors uppehåll. Åkte till shalan igår ikväll och körde fram t o m Navasana med fokus att njuta av varje rörelse, inte pressa, inte utmana utan bara känna lugn, glädje och trygghet i varje asana och varje vinyasa. Underbart. Det ligger en stor skillnad i att sträcka armarna mot taket och att låta armarna flyta upp mot taket. Eller att hålla låsen gentemot att känna ett stöd. Egentligen inte så stora fysiska skillnader kanske, men känslomässigt är det enorma skillnader. Ibland märker jag att jag behöver "backa" och hämta hem min practice så att jag kommer ihåg varför jag håller på. Och igår kom minnet tillbaka. Namaste.

1 kommentar:

  1. Exakt. Precis. Så är det. Jag poängterar lika ofta inför mej själv som inför mina yogaelever hur viktigt det är att vara medveten.
    Vara. i.

    SvaraRadera