måndag 30 november 2009

Yogaflow

Idag hade jag verkligen flow. Allt gick lätt, jag kände mig stark, glad och taggad och jag kände att jag verkligen kunde vara i andningen och varje asana utan att mentalt fara iväg till nästa rörelse. Jag tror dessutom att jag - utan att egentligen anstränga mig - hade en helt korrekt vinyasa fram t o m Purvottanasana. Sedan börjar det bli svårt - att komma helt in i de sittande rörelserna på en inandning från stående hund känns fortfarande ganska omöjligt :-)

Jag har de senaste månaderna börjat räkna sekvensen på sanskrit tyst för mig själv när jag gör min practice och det har gett att jag fått en helt annan koncentration i träningen än tidigare. Räkningen sitter säkert i de stående och i princip helt i de sittande fram till Navasana och det är märkbart att "fipplandet" i och ur asanas minskar otroligt mycket när jag räknar. Alla små olater och extra rörelser, som kanske behövdes för några månader sen men inte nu längre, blir väldigt tydliga och lätta att göra sig av med i och med räknandet. Det blir ett mantra att hänga upp tanken på och jag är glad att jag tagit mig tid att lära mig systemet.

Tack och god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar