tisdag 3 november 2009

Ny vecka

...som rivstartade med ett extra pass på gymmet. Det var kundkväll igår och jag fick ha ett specialpass i "Ashtanga Vinyasa yoga" istället för mitt vanliga Poweryogapass - roligt!!! Men som jag skrev tidigare så är det ju inte så stor skillnad på mina vanliga pass och Ashtanga, men jag fick i alla fall lägga in inlednings- och avslutningsmantra och räknade igenom serien på Sanskrit. Jag fick förstås plocka bort en hel del rörelser då tiden inte räcker till, men det kändes bra i alla fall.

Sen fick jag kasta mig in i bilen för att hinna till min egen måndagsträning i shalan. Det gick bra även om jag i första solhälsningen kände att "Hmm, jag borde kanske ätit eller druckit något efter kaffet och pajbiten som jag tog vid tretiden...", men de tankarna försvann ganska snabbt och jag körde hela första serien med alla vinyasas. Gjorde några drop-backs mot vägg, men det funkade sisådär bara. Jag var trött och orkade inte lägga tyngden i benen utan fick skjuta ifrån väggen mer än jag brukar. Huvudstående var inte heller nån höjdare igår, jag orkade inte stå så länge, det fanns varken balans eller kraft. Som vanligt så var det i alla fall fantastiskt skönt efteråt och idag känns det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar